TMO'dan hububat üreticilerine ilk ödeme hesaplara geçti
DesteklemelerToprak Mahsulleri Ofisi (TMO), 2026 yılı hububat alım döneminde 4 Haziran'a kadar teslim edilen ürünlerin bedellerini üreticilerin hesaplarına aktardı. Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, ödemelerin ürün tesliminden itibaren 21'inci günden başlayarak periyodik şekilde devam edeceğini açıkladı.
ANKARA — Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO), 2026 yılı hububat alım kampanyası kapsamında ürün teslim eden üreticilere yönelik ilk ürün bedeli ödemelerini gerçekleştirdi. Kurumun yaptığı açıklamaya göre, 4 Haziran 2026 tarihine kadar TMO'ya teslim edilen hububat ürünlerinin bedelleri bugün itibarıyla, ürün tesliminden sonraki 21'inci günde üreticilerin hesaplarına aktarıldı.
TMO, ödeme yapılan üreticilere kısa mesaj (SMS) ile bilgilendirme yapıldığını, ürün bedeli ödemelerinin ise hasat döneminin ilerlemesine bağlı olarak periyodik şekilde sürdürüleceğini bildirdi.
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı da sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, hububat alım sürecinin 3 Haziran'da başladığını anımsatarak ilk ödemelerin üreticilerin hesaplarına aktarılmaya başlandığını duyurdu.
Yumaklı, TMO'nun ülke genelinde halen 211 alım noktasında hububat kabul ettiğini, hasadın yoğunlaşmasıyla birlikte bu sayının yaklaşık 600 alım noktasına çıkarılacağını belirtti.
Bakan Yumaklı, TMO'ya teslim edilen ürünlerin tamamının alınacağını vurgulayarak, ürün bedellerinin teslim tarihinden itibaren 21'inci günden başlayarak üreticilerin hesaplarına aktarılmaya devam edeceğini ifade etti.
Rakamlarla ödeme süreci
- Hububat alımları: 3 Haziran 2026'da başladı.
- İlk ödeme kapsamı: 4 Haziran 2026'ya kadar teslim edilen ürünler.
- Ödeme süresi: Ürün tesliminden sonraki 21'inci gün.
- Aktif alım noktası: 211
- Hasat yoğunluğunda ulaşılacak alım noktası: 600
Buna göre TMO'nun açıkladığı ödeme takvimi ile Bakan Yumaklı'nın açıklamaları birbiriyle uyumlu bulunuyor. Ödemeler, ürün teslim tarihine göre kademeli olarak devam edecek.
TARIM PUSULASI HABER MERKEZİ
İlginizi Çekebilir