© Tarım Pusulası

Manisa BB'den Salihli ve Köprübaşı'nda çilek üreticisine %75 hibe

Manisa Büyükşehir Belediyesi, Salihli ve Köprübaşı ilçelerinde üretim yapan 73 küçük ölçekli çilek üreticisine, girdi maliyetlerini düşürmek amacıyla yüzde 75 hibeli malç naylonu desteği sağladı.

MANİSA — Yerel üreticilerin girdi maliyetlerini azaltmayı ve üretime sürdürülebilir katkı sağlamayı hedefleyen Manisa Büyükşehir Belediyesi, Salihli ve Köprübaşı ilçelerindeki çilek üreticilerine yönelik önemli bir destek projesini hayata geçirdi. Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı koordinasyonunda yürütülen proje kapsamında, bölgedeki çilek üreticilerine yüzde 75 hibeli malç naylonu dağıtımı gerçekleştirildi.

Düzenlenen teslim programı dahilinde, Salihli’nin Gökeyüp Mahallesi ile Köprübaşı ilçesinde faaliyet gösteren toplam 73 üreticiye, her biri yaklaşık bir dönümlük arazinin ihtiyacını karşılayacak uzunlukta malç naylonu teslim edildi. Dağıtım törenine Salihli Belediye Başkanı Mazlum Nurlu, Manisa Büyükşehir Belediyesi Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanı Yılmaz Usta ve çok sayıda yerel üretici katılım sağladı.

"Hedefimiz Girdi Maliyetlerini En Aza İndirmek"

Programda konuşan Salihli Belediye Başkanı Mazlum Nurlu, tarım sektörünün içinde bulunduğu zorlukları yakından bildiğini ifade ederek, "Üretim maliyetlerine bir nebze olsun katkı sağlayabilmek adına, Büyükşehir Belediye Başkanımızın öncülüğünde ve bürokratlarımızın desteğiyle tarımdaki en büyük girdi maliyetlerini en aza indirecek yardım çalışmalarımız hızla devam ediyor. Bölgemizin kendine has kokusu ve lezzetiyle öne çıkan Gökeyüp çileklerini, el birliğiyle bölge halkımızın tüketimine arz etmeyi sürdüreceğiz" dedi.

Desteğin Kapsamı: Küçük Üreticiye Odaklanıldı

Manisa Büyükşehir Belediyesi Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanı Yılmaz Usta ise bütçe imkanlarını en doğru ve adil şekilde değerlendirmek adına doğrudan küçük üreticiye odaklandıklarını vurguladı. Destekten yararlanma kriterlerine değinen Usta, şu açıklamalarda bulundu: "Malç naylonu desteğimiz; Çiftçi Kayıt Sistemi’ne (ÇKS) kayıtlı ve 4 dönümün altında çilek üretim alanına sahip üreticilerimizi kapsıyor. Bütçe imkânları ve artan maliyetler nedeniyle hedef kitlemizi küçük üreticiler olarak belirledik. Sizlerin üretime devam edebilmesi adına, meclis kararımız doğrultusunda maliyetin yüzde 75’ini hibe olarak karşılıyoruz. Taleplere göre üreticimizin yanında olmaya devam edeceğiz."

Üreticilerden Yerel Yönetime Teşekkür

Sağlanan girdi desteğinden memnuniyet duyan yerel temsilciler ve çiftçiler, belediye başkanlarına teşekkürlerini iletti. Gökeyüp Mahalle Muhtarı Ramazan Özdemir ve Salihli Belediyesi Meclis Üyesi aynı zamanda çilek üreticisi olan Mesut Yüksel, teslim aldıkları malç naylonlarının üretim maliyetlerini düşürmede büyük katkı sağlayacağını belirterek memnuniyetlerini paylaştılar.

TARIM PUSULASI HABER MERKEZİ

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER